Check it out!

Wednesday, June 2, 2010

Dilema Seorang Mummy

Nak ke tak nak? nak ke tak nak? perlu ke tak? ok ke? uhh! dalam dilema.. Mummy cakap pasal apa ni? ehm..mummy dalam dilema..

Dilema nak pindah rumah ke tak nak. Maklumla sekarang ni mummy dan daddy berulang jauh setiap hari untuk pi keje. Dari Batu Caves ke Bangi dan Putrajaya. Setiap pagi 6.15 pagi mummy dan daddy dah kuar rumah dan bawa Rayyan dan Rania yang kadang-kadang tengah tido lagi untuk dihantar ke rumah pengasuh kat Selayang. Biasanya dekat pukul 6 ptg baru kami sampai utk bawa Rayyan dan Rania balik rumah. Kadang-kadang lewat gak kalau jalan jem. Kos minyak dan tol setiap bulan memang tinggi..

Mummy ada apply quarters kat putrajaya bulan 2 lepas..tapi belum dapat lagi sampai sekarang. Ada orang cakap..nak cepat kena wat rayuan. Ehm..sampai sekarang mummy tak wat rayuan pun..sebab mummy risau plak kalau dah pindah nanti nak kena cari pengasuh baru.. Sekarang ni bukan senang nak cari pengasuh yang betul-betul jaga dengan baik. Tengok cara nenek (panggilan pengasuh Rayyan dan Rania) jaga anak-anak mummy..sedih mummy nak cari pengasuh lain. Bleh ke pengasuh lain jaga Rayyan dan Rania sebaik nenek. Tahan ke mereka dengan karenah Rayyan dan Rania. Sayang ke diorang nanti dengan anak-anak mummy ni.. Risau mummy..

Sekarang ni macam-macam kes ada..baby kena deralah..baby jatuh buai la..baby tersedak susu la..baby tercekik makanan la.. Ini menambahkan lagi kerisauan mummy. Tu yang mummy hanya tunggu je quarters tu. Kalau dapat..dapatlah..kalau lambat..lambatlah..biarlah takdir menentukan..hehe.. Nasib baik daddy pun sependapat dengan mummy.. biarlah kami berkorban..demi anak-anak..

No comments: