Check it out!

Saturday, February 2, 2013

Sabtu di pejabat

Hari ni sepatutnya mummy berehat dan meluangkan masa bersama dengan suami dan anak-anak di rumah.
Walau bagaimanapun, tuntutan tugas memerlukan mummy mengorbankan masa tersebut.
Rasa bersalah tetap ada, walaupun mummy menggagahkan diri jugak melangkah masuk ke opis. Bersalah rasanya menggunakan masa yang sepatutnya untuk keluarga. Tapi nak buat macam mana, mummy bukan boboiboy yang boleh berpecah 3. Sorang boleh pergi opis, sorang boleh duduk rumah, sorang boleh pergi shopping. 

Masa 8 jam yang diperuntukkan satu hari berkerja memang tidak cukup untuk melaksanakan tugas yang diberikan. Permohonan nilaian tidak mengira berapa banyak kes yang perlu kita handle dalam tangan. Dateline tetap sama. Dikira dari tarikh permohonan diterima. 3 hari, 5 hari, 8 hari dan 10 hari bergantung kepada maksud nilaian. Nama je opis kat shopping complex, tak sempat lagi mummy nak bershopping dengan kompleks di sini kecuali singgah sekejap pasaraya sebelum balik untuk beli barang dapur dan jajan anak-anak.

Bukan mummy sorang yang berkerja pada hari ni. Ada lebih kurang 7 orang jugak la yang bertungkus-lumus mengejar dateline. Mummy ditemani oleh Razin hari ni. Saje je mummy bawak untuk meringankan beban daddy menjaga anak-anak yang ditinggalkan. Mummy sebenarnya plan nak bawa Rania dan Razin. Tinggalkan Rayyan sorang kat rumah. Tetiba pulak Rania tak nak ikut bila mummy cakap nak hantar pi sekolah (taska) sebab mummy nak pergi kerja. Sebenarnya mummy cakap begitu supaya Rayyan tak nak ikut sebab memang dia tak suka pergi sekolah..hehe. Dah itu pilihan Rania, maka beliau ditinggalkan.

4 jam 10 minit mummy di pejabat hari ni. 1.30 petang sampai 5.40 petang. Walaupun kerja masih tak selesai, mummy balik juga la. Mummy kena punch card kat rumah pulak..hihi. Walau tak sempat selesai.. at least separuh kerja dah selesai! Isnin nanti mummy boleh fokus kes yang lain pulak.

Seserabut meja mummy, macam tu la serabutnya fikiran mummy.

Good boy Razin hari ni. Langsung tak buat perangai. Sambil mummy menaip, sambil Razin menenen.
Akhirnya tidur kepenatan.

No comments: