Check it out!

Friday, December 12, 2014

Piala Suzuki AFF 2014 : Harimau dah bangun!

Bangun... bangun...
Bangun harimau bangun...
Jangan tidur lagi
Seteru sudah datang

Bangun.. bangun...
Bangun harimau bangun...

Hari-hari saya dengar seruan ini dicorong-corong radio. Nyanyian Malique. Dah jadi ikut-ikutan dah. Hinggakan nak kejut encik asben bangun tido pun nyanyi lagu ni. Tapi ubah lirik la. Tak kan nak sebut harimau.. mau kena terkam! hahaha.. 

Dan.. seruan ini saya rasa berhasil. Harimau kita dah bangun! bukan nak kata sebelum ni dia tido.. tak.. cuma tak berapa nak garang..hehe. Eh bukan tak garang.. pihak lawan lagi garang.

Seronok sangat tengok perlawanan semi final kedua Malaysia menentang Vietnam semalam. Saya rasa saya berkongsi rasa dengan semua rakyat Malaysia! Rasa teruja tengok semangat yang ditunjukkan oleh harimau malaya.Kaki ni siap menendang-nendang. Sampai kena sound dengan encik asben. Dok depan TV, tak ingat jiran sebelah yang nak tonton jugak..haha. Konker TV sorang-sorang..hehe. Pompuan.. emosi!

Sekalung tahniah buat skuad Harimau Malaya! Terubat kekecewaan saya semasa episod satu di Stadium Shah Alam. Dah masuk final ni.. kalau tak menang pun saya dah puas hati. Tapi kalau menang lagi berbesar hati la.

Pesan saya, pedulikan kritikan orang. Pedulikan provokasi orang. Kawal emosi. Main dalam satu pasukan. Buat yang terbaik. Kalah menang adat pertandingan. Kami tetap menyokong Harimau Malaya!

Harimau menyerlah kegemaran saya:

> Shukor Adan 
> Amri Yahyah 
> Safiq Rahim 
> Farizal Marlias 
> Kunalan
> Indra Putra Mahyudin 
> Badrul Bakhtiar 
> Norshahrul Idlan Talaha
> Piya 

Harimau belaan saya:

Harimau kecik takde gigi..(dulu ada tapi sekarang dah takde)

Harimau kecik yang garang.. (konon)

Harimau manja.. (la sangat)

No comments: