Check it out!

Monday, August 1, 2011

Salam Ramadhan!

Pejam celik, pejam celik, dah masuk bulan Ramadhan balik. Alhamdulillah! Allah masih lagi beri peluang untuk merasai nikmat untuk beribadah pada bulan ni. Hopefully Ramadhan saya kali ni lebih baik daripada Ramadhan yang sudah-sudah di samping en. Ramadan saya yang terchenta! hahaha..

Ramadhan kali ni saya jadi suri rumah sepenuh masa. Lepas raya baru naik keje. So, ada another sebulan to go. Hopefully anak-anak mummy kat rumah ni buat perangai elok2 ye.. jangan bagi mummy marah2.. nanti kena potong markah. Jangan bagi mummy letih banyak kali.. nanti mummy kena guna kelonggaran yang Islam bagi..hihihi.. Eh! tak mao la nanti jenuh nak kena ganti!

Dikesempatan ini, saya nak ucapkan selamat menjalani ibadah di bulan Ramadhan buat blogger2 dan pengunjung2 blog mamiraysha ni. Ampun maaf dipinta andai ada tersalah bicara.. tersinggung rasa. Bersama kita hayati bulan penuh barakah ini kerana belum pasti tahun depan jumpa lagi.

Sedikit pesanan penaja..

Jangan korek hidung ye! batal pose nanti..hihihi.. terkorek takpe.. ye la dah terbiasa ye tak? Ini budak tak sengaja. Mummy yang mintak dia belakon..hehehe..

Jangan masukkan sebarang objek ke dalam mulut anda dengan sengaja. Ini budak pun tak sengaja gak. Bila dia terasa nak nenen.. automatik tangan masuk mulut..tak sengaja! hehehe..

Ngantuk macamana sekalipun.. janganlah menguap buka mulut luas-luas. Tahu la setan semua dah kena ikat..tak bleh nak masuk mulut lagi..tapi itu lalat tadak ikat maa..

Jangan curi-curi minum bawah tangga atau bawah meja atau mana-mana bawah sekalipun. Sesungguhnya Allah itu maha melihat!

Jangan tido kat atas sofa yang dipamerkan untuk jualan dalam pasar raya. Tahu la letih pose.. balik la tido! huhuhu..

Jangan nangis2.. nanti air mata masuk mulut..

Jangan makan di khalayak ramai..sekalipun anda dibenarkan untuk tidak puasa.. sebagai menghormati orang yang puasa.

Jaga pandangan mata. Jangan layari unsur2 yang boleh mengurangkan pahala puasa anda!

Peace! jangan marah aa.. selamat berbuka bila tiba masanya..

No comments: