Check it out!

Tuesday, August 14, 2012

Keputusan Temu Duga

Diam tak diam, hari ni genap 9 tahun saya berkhidmat untuk negara. Pantas sungguh masa berlalu. Kalau tarikh saya lapor diri pada 14.8.2003 tu dikira tarikh lahir saya, ari ni saya melangkah masuk ke darjah 3..hehehe. Rasa macam lama je 9 tahun tu kalau tengok pada angka. Tapi saya tak terasa lama sebab ofis yang saya bekerja sekarang adalah ofis keenam saya. Insya-Allah bakal melangkah ke ofis ketujuh tak berapa lama lagi..huhuhu.. Saya sentiasa menjadi orang baru di tempat baru. Tak sempat nak rasa otai, dah kena pindah. Tak pernah cecah 3 tahun pun kat satu-satu tempat. Nasib badan! Namun begitu, syukur kepada Allah. Ini menunjukkan saya masih ada pekerjaan. Jauh lebih baik daripada mereka yang tidak mendapat pekerjaan. Saya percaya, setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya!

Sempena ulang tahun pekerjaan saya hari ni, saya nak kongsi sesuatu. Satu perkongsian tau bukan satu perbuatan menunjuk-nunjuk. 

Keputusan temu duga yang telah saya hadiri pada 3.7.2012 yang lepas telahpun diumumkan pada 8.8.2012 hari tu. Ada yang tinggalkan komen kat entry pengalaman temu duga yang saya tulis, bertanyakan keputusan temu duga saya. Saje je saya tak jawab terus pertanyaan dia. Saya suruh dia tunggu entry terbaru daripada saya..hihihi.

Bagi menjawab persoalan pada yang bertanya..
Juga kawan-kawan yang mengikuti perkembangan diri ini..
Ini jawapannya..


Alhamdulillah!!
Rezeki di bulan Ramadan..
Terima kasih atas titipan doa kalian..
Semoga doa baik yang dititipkan akan kembali kepada yang mendoakan jua..

Saya percaya setiap yang berlaku ada hikmah disebaliknya
Terbaik buat orang lain belum tentu terbaik buat kita
Kepada yang belum berjaya temu duga jangan berduka cita
Sungguh! entry ini bukan untuk menambah anda punya duka lara
Percayalah perancangan Allah itu paling cocok buat kita 





Saya tertarik hati bila terpandang gambar kartun ni dalam facebook dipost oleh seorang rakan. Lagi-lagi bila terbaca mesej yang hendak disampaikan. " Jangan dilihat secara luaran nikmat yang orang lain dapat. Tetapi lihat apa yang tuhan bagi secara tersirat."
Sangat mendalam maknanya..


5 comments:

ibu grace said...

tahniah :)

mamiraysha said...

Terima kasih ibu grace!

Rashila In Da house said...

Tahniah awak, nnt update tau dapat posting kat mana=)

East said...

Tahniah mamiraysha....

sue-sama said...

salam ziarah akak...
alhamdulillah..temuduga aritu ada mcm2 rsa..
ada lucu sampai panel gelak kuat
ada gak seram sbab xdpt jawab soklan..huhu
apa-apa pun sue berserah pada Allah..
semoga Allah berikan yang terbaik..
result keluar 10 dec ni..