Check it out!

Sunday, May 24, 2020

Birthday Combo Malam Raya

Assalamualaikum wbt. dan Salam Sejahtera.
Salam 1 Syawal 1441 Hijrah.

Selamat Hari Raya Aidilfitri 
Maaf zahir dan batin buat semua
Beraya di perantauan kami tahun ni..huaaa..

Alhamdulillah, malam tadi kami dapat manfaatkan teknologi yang ada. Jarak memisahkan, namun teknologi menghubungkan antara Johor - Selangor - Penang - Pahang - Terengganu. Bersua muka melalui video call je. Tapi tetap tak sama..huhu. Nasib baik mak abah ada anak 9 orang, 5 orang tak dapat balik, masih ada 4 orang dapat beraya bersama. 
 
Whatsapp video call dah upgrade max lapan talian

Semalam 23 Mei sebenarnya 3 orang ahli keluarga kami berkongsi tarikh lahir yang sama. Abah, Adra dan Haseena (anak saudara mami). So, malam tadi kami celebrate secara berasingan di rumah masing-masing selepas berbuka puasa. Tahun lepas celebrate sama-sama di Johor, tapi tahun ni 3 penjuru, Johor - Selangor - Pahang. Kek pun kena beli asing-asing..hihi..

Hadiah birthday drp dedi. Harga belon2 tu lagi mahal drp hadiah..haha. Tapi kasih sayang dedi lagi mahal drp kedua-duanya. Hadiah mami postpone sebab kedai tutup.

Kek birthday pertama Adra.

Tahun lepas tiada sambutan special birthday untuk Adra. Still dalam bulan Ramadan juga. Celebrate sekali dengan atok, dan semua yang lahir bulan Mei dan Jun. So, tahun ni kita buat special sikit sebab Adra dah pandai nyanyi lagu happy birthday dan dah pandai excited celebrate birthday.

Sementara tu, di kampung adik-adik yang ada di sana celebrate birthday abah. Kami yang jauh ni joint via whatsapp call je. Kami buntu nak bagi abah hadiah apa untuk birthday tahun ni. Tahun lepas kami belikan wallet baru yang disertakan beberapa kepingan note RM dalam wallet tu. Itupun ada adik yang maklumkan abah tunjuk kat dia wallet abah dah koyak..hehe..

So, untuk tahun ni kami decide bagi cash je. Tak bagi secara direct, tapi kami buat surprise money cake. Letak duit dalam cake. Nasib baik adik ipar pandai baking dan buat business cake. Dia la yang merealisasikan surprise money cake ni. Alhamdulillah, collection adik-beradik, dapatlah RM1,000 kami letak dalam kek ni. 

Moga abah happy dengan hadiah tak seberapa daripada anak-anak ni. Moga abah sentiasa dalam lindungan dan rahmat Allah swt, dipanjangkan umur dalam keberkatan, dikurniakan kesihatan yang baik, dilimpahkan rezeki yang halal, dipermudahkan segala urusan, beroleh kebahagiaan hidup di dunia dan akhirat. 

                     
Surprise Money Cake. Kek birthday by adik ipar. Mahal kek ni sebab ada cash RM kat dalam..hihi..

Abah sedang menggulung duit yang panjang berjela, sambil kira la kot..hihi..



No comments: