Check it out!

Wednesday, May 27, 2020

Blog: Adakah Masih Lagi Relevan?

Assalamualaikum wbt. dan Salam Sejahtera.
Salam 4 Syawal 1441 Hijrah.

Sedar tak sedar rupanya dah 10 tahun dah blog mamiraysha.blogspot.com ni. Kalau entry pertama pada 21 April 2010 tu dikira hari lahir, dah darjah 4 dah blog ni kan? Hahaha.. Ni kalau company, bertahan sampai 10 tahun tu kira stabil dah, boleh kata dikenali ramai la kan? Hahaha sekali lagi. Tapi hakikatnya blog ni masih lagi blog sendu..hahaha.. dan fakta yang tak boleh nak sangkal, tuan punya blog ni dah tua 10 tahun berbanding dulu..huaaa..

Ada orang kata, berblogging ni dah ketinggalan zaman. Tak relevan dah. Orang dah pakai twitter, instagram, fb... ye ke? Ala...kita ni dah la sendu..ketinggalan zaman pulak ye wak? Huhuhu...

Tak kisahlah apa orang kata dan akan kata, mami rasa blog ni masih lagi relevan sebagai medium perkongsian pengalaman dan informasi berguna. Boleh juga jadi diari dan buku resipi..hahaha. Boleh tulis panjang-panjang. Boleh tepek gambar dan video jugak. Mami kalau nak tahu apa-apa, just google je keyword, berlambak informasi dari blog terpapar. Kadang-kadang entry dah bertahun lama dah, tapi masih lagi relevan.

Kalau ada masa, mami lebih suka menulis di blog berbanding tulis di fb sebab takde orang kenal mami (mami takde twitter. Ada instagram tapi tak pernah post apa-apa dan tak pernah follow sesiapa, tapi dah ramai yang follow mami. Mami pun tak tahu macam mana itu boleh berlaku..haha..)

Mami harap mami dapat luangkan lebih banyak masa untuk menulis di blog ni. Sayang banyak memori yang tak sempat dicoretkan di sini untuk kenang-kenangan. Dan...mami harapkan juga dapat berkongsi lebih banyak ilmu dan informasi yang berguna untuk dimanfaatkan oleh orang ramai.

Doakan mami!

Moga blog ni terus mekar mewangi macam bunga rose ni..hihi..



1 comment:

Cik Puan Farhana said...

saya masih peminat blog. done follow awak. jemput singgah blog saya :)