Check it out!

Thursday, October 13, 2011

Cara tarik pelanggan ke restoran

Alkisahnya..

Ahad lepas, en asben bawa kami anak-beranak ke Tesco Nilai untuk shopping keperluan dapur yang dah habis dan juga yang hampir habis. First time datang sini. Saje tukar angin. Kalau tak, Alamanda, Alamanda dan Alamanda..hehehe..

Jarak dari rumah lebih kurang 27km dengan memakan masa setengah jam memandu secara berhemah..hehehe.. Kena berhemah sebab bawa anak kecik. Lak tu ada anak kecik yang tengah belajar dari apa yang berada di sekelilingnya. " Daddy, merah belenti! " kata Rayyan bila nampak lampu isyarat kaler merah. Pastu dah hijau, " Daddy, hijau jalan!" Kekadang tu daddy terpaksa beri penjelasan bila jalan jugak waktu lampu merah sebab kat putrajaya ni banyak signboard kat lampu isyarat tertulis " Belok kiri jika tiada kenderaan. "

Lepas shopping2 apa yang patut, masa untuk mengisi perut!
Of course pilihan daddy kedai makan yang tak serabut!


Kami pilih untuk makan di Legenda Cafe.Com yang ada kat dalam bangunan Tesco ni. Cafe ni lengang giler! masa kami masuk, cuma ada sepasang je pelanggan dia. Tak pasti pulak kenapa orang tak ke sini.

Nak tahu kenapa kami masuk kat cafe yang lengang ni? Sebabnya..


Ada disediakan tempat untuk anak-anak mengisi masa mereka dengan bermain. So, mummy dan daddy dapat la makan dan minum dengan aman dan tenteram tanpa gangguan. Sekali sekala je mereka datang untuk disuapkan makan dan minum.


Rayyan dan Rania enjoy main masak-masak kat sini. Sementara diorang masak, mummy dan daddy dah kenyang dulu makan makanan yang kami order! hehehe..


Bersungguh-sungguhla si kecik Razin ni memilih makanan best untuk di order. Last2..takde satu pun masuk kat mulut dia! hehehe..sian Razin. Razin rasa melalui susu mummy je la ye..


Tak banyak sebenarnya pilihan makanan dia. Mummy order nasi lemak ayam je la. Nasi lemak yang sihat la kononnya..hehehe.. Lupa lak nak ambik gambar makanan yang daddy order, nasi minyak dengan ikan masak apa ntah!


Ni plak air pilihan kami. Mummy pilih sirap bandung selasih dan daddy pilih jus epal + limau nipis.


Kalau terer, meh la cuba air soda + strawberi + serai kat sini. Hehehe..kami tak berani nak cuba.

Kesimpulannya, cara kedai makan ni peruntukkan tempat mainan untuk anak-anak main telah menarik hati kami untuk singgah dan makan kat sini buat pertama kali. Itu jugak la yang saya cakap kat pelayan cafe ni.

Bagi ibu bapa yang ada anak-anak kecik macam kami ni.. tempat yang macam ni memang jadi pilihan kami. Tak kisah la harga makanan dia mahal ke murah, sedap ke tak..janji kenyang sudah!

Daddy dan anak-anaknya yang seramai satu troli..hehehe.. Tu yang tak bleh makan kat tempat2 serabut tu..

2 comments:

Unknown said...

macam tu la kan bila kita yg ada anak ramai ni nk makan kt luar... hihih makan mmg tak berapa nk tenang je. cepat2 makan cepat2 balik

mamiraysha said...

Betul3.. mereka nak suruh mummynya rajin2 masak kat rumah..hehehe..