Check it out!

Friday, May 21, 2010

Penawar Kanser

Salam. Kali ni saya nak share pasal khasiat sejenis buah..yang kita panggil buah durian belanda. Penah dengar tak? dia berduri tapi duri dia tak la tajam macam buah durian. kaler dia hijau..tak pasti la sama ada dia berasal daripada belanda atau tidak..hehe.. Nama international dia Soursop.

Melalui artikel yang saya baca semalam..(daripada buletin Al-munawarah PEKIP - dapatnya dah lama tp baru je sempat baca semalam). Artikel ni dipetik drp http://orcaquest-diary.blogspot.com/2009/04/durian-belanda-methods-to-fight-cancer.html.

Masyarakat Melayu menggunakan tumbuhan ini untuk mengubati bengkak dan bengkak bernanah, dan juga untuk penyakit2 kulit di kalangan kanak-kanak.

Buah ajaib ini juga dapat membunuh sel kanser 10,000 kali lebih kuat daripada rawatan klinikal kemoterapi. Hanya meminum jus durian belanda ini, pencegahan dari waktu ke waktu akan diperolehi.

Tumbuhan ni jika diamalkan tidak akan memudaratkan kita pun. Rasanya enak..rasa masam-masam manis. Isi dia putih..biji dia besar gak..kaler hitam. Dulu masa kecik-kecik selalu gak makan..sebab kat rumah atok ada tanam. Pokok dia takde la tinggi sangat..so senang je nak ambik. Tapi dulu tak tau pun khasiat dia..main makan je..hehe..biasalah budak kecik..seronok dapat makan..koko pun blasah je..(wah..rindu plak zaman kanak2..nostalgia..). Sekarang pokok ni dah takde lagi..dah kena tebang.. So, kalau di rumah anda ada tanah lebih..tanam la pokok ni sebatang. Selain buah, bahagian lain pokok ni pun banyak manfaatnya.

Setakat ni dah berjuta-juta manusia mati sia-sia akibat kapitalis ubat yang menyembunyikan rahsia buah ni. Durian belanda juga berupaya merawat dan menyembuh pelbagai jenis kanser.

Selain kanser, buah ni juga boleh dijadikan sebagai anti-tumor (ketumbuhan) dalam badan, agen anti-mikrob, anti-bakteria, anti kulat, parasit dan cacing.

Ia juga dapat membantu menurunkan tekanan darah, kemurungan, stress dan gangguan saraf.

Penelitian menunjukkan bahawa dengan ekstrak buah durian belanda ni, ianya dapat membantu:

1) Menyahkan kanser dengan baik dan efektif, takde kesan sampingan seperti mual, kehilangan berat badan dan keguguran rambut seperti rawatan klinikal kemoterapi.

2) Meningkatkan imunisasi badan dan mematikan jangkitan.

3) Tubuh menjadi lebih sihat dan bertenaga sepanjang rawatan dijalankan.

4) Ia juga secara efektifnya dapat membunuh lebih 12 jenis kanser seperti kanser payudara, prostat, paru-paru, pankreas dan sebagainya.

5) Buah ni juga melambatkan atau mencacatkan pertumbuhan sel-sel kanser dalam badan.

Kajian ilmiah yang diterbitkan dalam Journal of Natural Products, para saintis di Universiti Katolik Korea Selatan menyatakan bahawa salah satu kimia di dalam buah durian belanda ini secara seleksi memilih hanya sel-sel kanser usus besar untuk dimusnahkan dan meninggalkan sel-sel sihat yang lain. Berbanding jika rawatan kemoterapi, seluruh sel akan dimusnahkan termasuk sel2 sihat.

The National Cancer Institute melakukan penelitian ilmiah pertama pada tahun 1976. Hasilnya menunjukkan bahawa buah durian belanda, daun dan batang yang ditemukan sangat efektif dalam menyerang dan menghancurkan sel-sel ganas kanser. Entah mengapa, hasilnya tidak dipublikasikan dalam laporan internet dan jurnal perubatan serta tidak pernah disiarkan kepada orang awam.

So..bila dah baca artikel ni..bleh la kita amalkan minum jus buah ni ye..kalau tak silap saya ada gak kedai makan yang menawarkan jus ni..tapi tak ingat kat mana..

Kesimpulannya..setiap apa yang Allah jadikan itu ada hikmah disebaliknya..Allah tidak menciptakan sesuatu itu secara sia-sia.. Ada kegunaan masing-masing. Kelebihan yang Allah beri kepada manusia..tidak kepada makhluk lain ialah akal fikiran..yang perlu digunakan untuk mengungkap segala hikmah disebalik kejadian..Setiap penyakit..ada penawarnya kecuali tua. So..renung2kan..

No comments: