Check it out!

Thursday, June 3, 2010

Happy Anniversary!

Salam. Hari ini pada 3 tahun lepas..(3 Jun 2007), seorang pengantin pompuan berseri-seri memakai baju kurung moden rona putih..menanti penuh debar saat diijabkabulkan dengan jejaka pilihan hatinya. Warna putih sengaja dipilih bagi menggambarkan sucinya majlis pernikahan ini sesuci cinta yang disulam sejak lebih kurang 5 bulan lalu. Sekali..tak lepas..dua kali..pun sama..at last kali ke 5, Alhamdulillah..sahlah pengantin pompuan tadi menjadi milik si jejaka yang tampan memakai baju melayu teluk belanga yang juga berwarna putih. Rupanya si jejaka resah menunggu ahli rombongannya yang seramai 1 bas tersesat..tu yang hilang fokus tu! Alhamdulillah..nasib baik rombongan tiba tak berapa lama selepas majlis akad nikah bermula..kalau tidak...

Ehm..rasa macam baru semalam je kenangan ni berlaku..sedar tak sedar..dah ada sepasang cahaya mata dah..hehe.. Hari ni ulangtahun perkahwinan ke-3 antara saya dan hubby. Selamat ulang tahun perkahwinan juga saya ucapkan kepada mereka yang juga memilih tarikh ini untuk membuka lembaran sejarah..melangkah ke alam baru..alam rumahtangga sama macam saya! Saya rasa mesti ramai yang setarikh dengan saya..maklumlah cuti sekolah..hehe..

Inilah kali pertama saya menyambut anniversary ni tanpa perut berisi! hehe..1st anniversary..tengah mengandungkan anak sulung..masa ni dah 9 bln..menghitung hari..baby lahir 16 hari kemudian. 2nd anniversary plak..tengah mengandungkan anak yang kedua..masa ni kandungan dah berusia 5 bulan. Penah gak saya cakap kat husband, 3rd anniversary nanti tak nak perut buncit lagi! hehe..berjaya juga merealisasikan impian itu.. :-)



Kalaulah masa boleh diputar semula..saya nak repeat semula masa majlis akad nikah ni..hehe.. Saya nak ubah semula statement mak andam " akak belum pernah jumpa pengantin yang gelak masa nikah..ni la first time akak jumpa. Pengantin menangis memang selalu akak jumpa..." ehm..bila dikenang semula..malunye saya..

Peristiwa ni berlaku sejurus selepas saya sah diijabkabulkan dengan suami. Biasaya..lepas akad nikah..suami akan baca lafaz taklik yang skripnya memang telah disediakan oleh pejabat agama. Lepas suami baca lafaz taklik ni..giliran isteri pulak kena jawab lafaz taklik ni..dan skrip juga telah disediakan..tinggal baca je.. Saya tak pernah pun tengok skrip ni. So, tak pernah la praktis.. Sekali skrip dia menggunakan kata ganti nama adinda..kekanda..la plak.. saya tak tau la apa yang menggeletek hati saya ni..sehingga saya tak bleh sebut pun perkataan adinda kekanda tu..mesti saya tergelak..lama gak situasi ni berlarutan..berapa banyak kali saya tarik nafas dalam-dalam..kenapa la time ni ko nak datang wahai gelak..dah la guna mikropon! wat malu je.. wat spoil suasana.. setelah banyak kali mencuba tahan gelak..akhirnya berjaya juga..mesti pak imam bengang je dengan saya..hehe.. pejabat agama ni pun satu..kenapa la guna adinda..kekanda..guna je la ayat biasa-biasa je..ana anta pun tak pe..hehe..macam arab la pulak..

Itu satu hal..ini ada satu lagi..masa sesi fotografi. Photographer minta husband saya wat aksi nak cium dahi..dia nak ambil gambar tu. Time ni pun penyakit gelak saya sampai. Memang banyak kali tak jadi.. sebab saya asyik nak tergelak je.. bukan pun dia suruh husband saya cium pun dahi saya..cuma dekatkan je bibir kat dahi..fuh! susahnya nak wat aksi ni.. ye la..tak pernah pun kami serapat tu sebelum ni..so bila husband saya nak wat cam tu..nak tergelak la saya..mungkin gelak tu datang disebabkan gemuruhnya perasaan saya waktu tu kot..hehe..mungkin perasaan gemuruh tu telah merangsang hormon gelak dirembeskan..hehe..betul ke? agaknye la.. Menurut kata husband, photographer tu cakap..utk gambar tu je..kali ke-29 snap baru jadi..hehe.. gambar yang kat atas tu la gambar yang dimaksudkan.. Mungkin sebelum ni masa berkawan dalam tempoh setahun lebih dan bertunang selama 5 bulan..kami bukanlah pasangan yang romantik..tapi gila-gila skit..hehe..tu yang tak bleh nak wat aksi-aksi romantik ni..

Saya pasti korang semua pun pasti ada kenangan yang tak bleh dilupakan masa majlis perkahwinan kan..jom la kongsi kalau sudi..

3 comments:

julie said...

kurus giler time nih..:) aik, 5 kali jugak ke lafaz..?sama jer ngan aku..he2..

ummirayyan said...

yeeellloowwww..
hi iffah..
jalan2 jumpe pinky blog nih..
tertanye2 sape la photographer tu kan..mcm terasa pulak..hehehe..
anyway..jalan jalan..singgah singgah..bye..

mamiraysha said...

hi ummirayyan.. Thanks 4 the nice shot!