Check it out!

Wednesday, August 18, 2010

Stok EBM update

Salam 8 Ramadhan! Apa la mamiraysha wat pepagi buta kat sini ni? Pukul 1.57 pagi sekarang ni. Tetiba lak rasa nak menulis skit..

Pukul 12.30 pagi terjaga dari tidur..perkara pertama terlintas..memerah susu! Dapat la 4 oz. Alhamdulillah..rezeki di bulan Ramadhan lebih skit berbanding bulan lain..kenapa ek? Mungkin rahmat Allah di bulan yang mulia ini..disamping amalan makan kurma masa sahur dan berbuka kot. Kalau bulan lain..memang tak pandang pun kurma ni..tak suka nak makan..

Stok EBM kat freezer sekarang dah meningkat kepada 18 botol (18x4oz). Walaupun tak sebanyak mana..berbanding member2 yang lain tapi syukur sesangat.. seronok rasa..daripada 2 botol je dalam freezer sebelum ni..sekarang nampak la meriah skit dengan kehadiran 16 botol lagi..

Sebelum Ramadhan ari tu..cuak gak..member2 semua berlumba2 wat stok EBM untuk menghadapi Ramadhan..dibimbangi susu kurang. Saya lak dapat kumpul 10 botol je. Tawakal je la.. kalau ada rezeki Rania..ada la susu nanti.. Alhamdulillah..setakat ni..dirasakan penghasilan susu di bulan Ramadhan lebih skit berbanding bulan2 biasa..

Ini kata2 hikmah yang saya pegang :
" Jangan pandang orang yang di atas kamu.. pandanglah orang yang di bawah kamu.. nescaya kamu akan mensyukuri nikmat Allah kepadamu.."

Kat rumah baby sitter ada 5 botol lagi..dan kat peti sejuk bahagian bawah ada 1 botol untuk dipanaskan esok pagi. Target tak nak usik stok EBM dalam freezer yang 17 botol tu. Walaupun tak semeriah dulu2..tapi stok EBM ni jadi pembakar semangat untuk kumpul lebih banyak lagi.. dan juga penghilang rasa tertekan akibat kurangnya susu disamping pencetus rasa gembira yang amat!

Sekian perkongsian rasa gembira di pagi yang mulia ini..hehe..
(8 keping biskut jacob weetameal telah ditelan saat ni(lapo plak pepagi buta ni))

ok nak pi tido plak..kang pukul 4.30 pagi nak kena bangun untuk prepare lauk ikan bilis goreng + bawang + cili padi + kicap untuk makan sahur..huh! dah lama mengidam nak makan lauk ni.. (alamak! terkecur plak)

No comments: